ارتباط از جمله پدیده هایی است که با همه جوانب زندگی انسان پیوند خورده است. ارتباطات از مهم ترین و پیچیده ترین رفتارهای انسانی است که روز به روز بر این پیچیدگی افزوده می شود. انسانها بخش مهمی از زندگی خود را در سازمان های رسمی و غیررسمی سپری می کنند که در آن ارتباطات جریان دارد. ارتباطات سازمانی امری انکارناپذیر است، زیرا مراحل انجام کار را ترغیب کرده و تبادل اطلاعات بین کارکنان رده های مختلف سازمانی را امکان پذیر می سازد. در این میان ارتباطات در سازمان های آموزشی به مراتب حساس تر و پیچیده تر هم می شود. هر چه شرایط بهتری برای جریان ارتباطی در سطح فردی، گروهی و سازمانی فراهم گردد شرایط برای آموزش موثرتر فراهم می گردد. در این مقاله از روش پژوهش توصیفی و برای جمع آوری اطلاعات از روش مطالعه میدانی و کتابخانه ای استفاده شده و بررسی نتایج از نوع تحلیلی می باشد. در مورد ارتباطات نظریه های متفاوتی بیان شده است که این نظریه ها می توانند به برقراری ارتباطات موثر در سازمان منجر شود. رهبران و مدیران آموزشی با شناخت ابعاد، فرایندها، الگوها، شبکه ها و رویکردهای ارتباطی می توانند کاراترین آنرا شناخته و در ساختار آموزش بکار گیرند تا نتایج خوبی بدست آورند.
سازمان یادگیرنده (learning organization) شرکتی است که با استفاده از ساختار و استراتژی، امکان یادگیری برای اعضا را فراهم کرده و بهطور مداوم خودش را متحول میکند. این نوع سازمان توانایی ایجاد، کسب و انتقال دانش را دارد. سازمان یادگیرنده رفتارهای خود را طوری تعدیل میکند که منعکسکننده دیدگاههای جدید باشند. دلیل توسعه نوع سازمانها فشارهای وارده بر شرکتها در دنیای مدرن و تلاش آنها برای رقابتی ماندن در فضای کسب و کار است.
در تعریف سیستماتیک، یک سازمان یادگیرنده سازمانی است که با قدرت و به صورت جمعی یادمیگیرد. این نوع سازمان دائماً خودش را طوری تغییر میدهد تا بتواند به نحو بهتری اطلاعات را جمعآوری و از آن استفاده کند. هدف از این کار موفقیت مجموعه سازمانی است.
سازمان یادگیرنده گروهی است که در آن یادگیری، نیاز همیشگی کلیه کارکنان تلقی میشود و در آن، ضمن تأکید بر آموختن، چگونه آموختن، جذب و توزیع دانش نو، به خلق، تولید اطلاعات و دانش جدید و مورد نیاز پرداخته میشود و تمامی این دانشها در رفتار و عملکرد کارکنان آن سازمان، متجلی میگردند.
نظریهپرداز اصلی سازمان یادگیرنده، پیتر سنگه میباشد. سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنگه، سازمانی است، که با استفاده از افراد، ارزشها و سایر خردهسیستمها، با تکیه بر درسها و تجربههایی که به دست میآورد، بهطور پیوسته، عملکرد خود را تغییر میدهد و آن را بهبود میبخشد.
سه عنصر اصلی در ساختن یک سازمان یادگیرنده معنا، مدیریت و سنجش است. مدیران و محققان برای پی ریزی این نوع سازمان باید نگاه آرمان گرایانه را کنار گذاشته و فعالیتهای سازمان را مو به مو بسنجند. میزان محتوای ارائه شده به کارکنان و مقدار دریافتی باید پیگیری شود. اولین محتوایی که تمامی کارکنان در همه سطوح باید بیاموزند، نحوه حل مشکل سیستماتیک است. این نوع روش حل مشکل در تمامی سطوح باید یادگیری، تمرین و به کار بسته شود؛ به طوری که تمامی واحدها بهطور مستقل قادر به انجام و بهرهگیری از آن باشند.
ﺑﺮ اﺳﺎس آﻧﭽﻪ در اﻳﻦ ﻧﻮﺷﺘﺎر ﺑﻪ آن اﺷﺎره ﺷﺪه است ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪه ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﺎزﻣﺎنی ﻛﻪ ﭘﺮورش دﻫﻨﺪه ﻛﺎرﻛﻨﺎنی ﺧﻼق، ﻣﺒﺘﻜﺮ، ﻣﺘﻔﻜﺮ، ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪه و ریسک ﭘﺬﻳﺮ اﺳﺖ، ﻗﺎلبی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﻌﺎلی ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎی اﻣﺮوزی می ﺑﺎﺷﺪ. سازمان هایی که در آن افراد به صورت مستمر، ظرفیت های خود را برای خلق نتایج مطلوب به کار می گیرند.
بها مبالغی (قابل اندازه گیری به پول) است که منجر به ایجاد یا تحصیل منابعی از طریق پرداخت وجه نقد، معادل وجه نقد، واگذاری دارائی های غیرنقد و یا تعهد به پرداخت وجه نقد درآینده می شود، که این منابع به منظور کسب منافع آتی، ایجاد و یا تحصیل شده اند. بها هدف دار (با برنامه ریزی قبلی)، قابل کنترل، ارادی، مشتاقانه و دارای منافع اقتصادی آتی است و به عنوان دارایی در ترازنامه منعکس می شود و در صورت فروش، مصرف و یا مستهلک شدن آن به هزینه تبدیل می شود.
پلاستیکهای ساختمانی مواد آلی گوناگون مشتق از سلولز، رزین، پروتئین، مواد نفتی، زغال و مانند اینها هستند که توسط گرما، فشار یا گرما و فشار توأم میتوان آنها را به شکلهای دلخواه درآورد. به لحاظ فرمول شیمیایی پلاستیکها، پلیمرها یا ماکرو ملکولهایی (با جرم ملکولی بسیار زیاد) هستند که از به هم پیوستن ملکولهای هیدروکربنی سادهای به نام منومر به وجود آمدهاند. فرآیند پیوند منومرها و تشکیل پلیمرها را پلیمریزاسیون نامند. چنانچه هنگام ترکیب چند منومر یا گروههایی از منومرها ملکولهای کوچکی مانند آب، الکل، اسید کلریدریک و آمونیاک به شکل فرآورده جنبی حاصل شود، این عمل را پلیمریزاسیون تراکمی نامند. برخی پلیمرها به روشی که آن را پلیمریزاسیون افزایشی مینامند، ساخته میشوند و در این صورت فرآوردههای تولیدی همان ترکیب منومرها را دارند. در فرآیند افزایشی منومرها انتها به انتها به هم میچسبند. تکرار ملکولها ممکن است به شکل زنجیر خطی، زنجیر دارای شاخه یا بازو، یا زنجیرهایی که در عرض به یکدیگر متصل هستند، صورت گرفته و تشکیل شبکه درهمی بدهند.
پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی پلاستیک ها در 30 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر بیان شده است:
قالب پاورپوینت زیر بنای طراحی پاورپوینت است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرچند نرم افزار پاورپوینت دارای قابلیت ها و حتی تم و قالب های بسیاری است، اما با توجه به کاربرد بسیار وسیع پاورپوینت که امروزه تقریبا در تمامی حوزه ها مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به شخصی سازی و همچنین طراحی مناسب قالب براساس نیازهای شما احساس می شود.
در این فایل، قالب پاورپوینت آماده موجود میباشد که پس از دانلود به راحتی خواهید توانست اسلاید های آن و نیز متون خود را به سادگی کپی کرده و آماده ارائه نمائید. این قالب آماده پاورپوینت به صورت تخصصی ارائه شده است که مناسب برای سمینار پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و ... میباشد.
شما برای ارائه نیاز به قالبی دارید که اولا ساده بوده و در شان جلسه دفاع باشد و در همچنین با یک منو، دسته بندی مراحل کار را مشخص کند، به این صورت که در هر اسلاید مشخص باشد شما در کدام قسمت از مطلب هستید تا اساتید در مدت زمان ارایه هوشیارانه مطالب را دنبال کرده و یا دانشجویانی که در وسط جلسه وارد می شوند با نگاهی به اسلاید متوجه مباحث مطرح شده، در حال ارایه و مباحث بعدی شوند. این موضوع اهمیت بسیاری در یک ارایه عالی دارد و سطح کار شما را نسبت به سایرین بالاتر خواهد بود.